Comparteix a LinkedIn
Comparteix a Twitter

La primera convocatòria d’ajut social d’Omplim.

El passat curs 2019-20 vam organitzar la nostra primera convocatòria d’ajut social a Cardedeu. Aquesta estava dirigida a entitats que implementessin projectes d’acció social al municipi, complint així amb el nostre propòsit de buscar l’impacte positiu allà on desenvolupem la nostra activitat.  Finalment, el 4 de desembre de 2019 es va escollir, d’entre 9 projectes participants, la proposta Escola Sostenible, Mil·lenari Responsable com a guanyadora. 

 

Des del nostre compromís fundacional de buscar i participar en projectes d’acció social i ambiental allà on desenvolupem la nostra activitat, el passat curs 2019-20 vam organitzar la primera convocatòria d’ajut social pel projecte de 19 habitatges que vam dur a terme a Cardedeu. El procés de la convocatòria va ser possible gràcies a Ingeniería Social, organització que va desplegar tot el procés d’ajut social, des de l’elaboració de les bases, llançament del concurs, estudi de cada projecte, fins la selecció dels 5 semifinalistes. A partir d’aquí, el Consell Assessor d’Omplim va escollir 3 projectes finalistes i van ser els habitants d’aquesta promoció desenvolupada a Cardedeu, els que van decidir quin seria el projecte que rebria 10.000€ pel seu finançament. 

 

Els tres projectes finalistes

Escola Sostenible, Mil·lenari Responsable (AFA Escola Pública Mil·lenari). “Des de l’AFA entenem que l’escola, com a espai de formació de nous ciutadans, ha de liderar i seguir una línia estratègica clara vers l’ambientalització, en la que hi participin el conjunt de la comunitat educativa, des dels alumnes, al professorat i les famílies. És per això que proposem una sèrie d’actuacions d’educació ambiental que es començaran a implementar durant el present curs (2019-20)”. 

 

El Jardí dels sentits d’Esbiosfera  (Associació Cardedeu per un mon millor): “Amb aquest projecte volem revaloritzar el nostre espai de plantes aromàtiques on l’aprenentatge i la vivència a l’aire lliure sigui una experiència enriquidora per a tots els sentits sensorials: el sentit del tacte, de l’olfacte, del gust, de l’oïda, de la vista i, per què no, també incloure el sentit de les emocions”.

 

Nova residència-llar per a persones amb discapacitat intel·lectual (Fundació Lluisa Oller): Construcció d’una nova residència-llar a Cardedeu amb capacitat de 12 places per persones amb discapacitat intel·lectual i/o trastorn mental sever de la comarca del Vallès Oriental.

 

Tots els actors involucrats en la convocatòria es va reunir el 4 de desembre de 2019 en un esdeveniment on els tres projectes finalistes van defensar la seva proposta davant del jurat. Aquest va decidir, finalment, que el projecte guanyador seria Escola Sostenible, Mil·lenari responsable de L’AFA de l’Escola Pública Mil·lenari. 

 

El projecte guanyador: Escola Sostenible, Mil·lenari Responsable

Des de L’AFA de l’escola Mil·lenari de Cardedeu tenien l’objectiu d’ajudar a ambientalitzar el centre, canviant i consolidant uns nous hàbits, generant reflexió i avançant cap a una escola sostenible. Per aconseguir-ho van proposar un seguit d’actuacions d’educació ambiental que es començarien a implementar durant el curs 2019-20. 

 

Quines són aquestes actuacions?

 

  • Pati verd: naturalitzar el pati amb l’objectiu de millorar la biodiversitat de l’entorn escolar, facilitar el desenvolupament d’activitats d’educació ambiental i augmentar les possibilitats lúdico-educatives del pati. Algunes de les activitats propostes són: creació d’un menjador d’ocells, caixes-niu per a ocells i ratpenats, hotel d’insectes, creació d’un jardí de papallones, etc.
  • Eco-lot per a festes sostenibles: per eliminar els plats i gots de plàstic d’un sòl ús en totes les celebracions escolars, es proposa la compra de lots de gots, plats, safates i bols reutilitzables. 
  • Campanya d’eliminació de gots i envasos d’un sol ús: realització d’una campanya de sensibilització a tota la comunitat educativa sobre la necessitat d’eliminar la utilització de gots, ampolles de plàstic i altres envasos d’un sol ús. 
  • Punts verds escolars: per aconseguir una separació de residus òptima a l’escola, es proposa la instal·lació de més punts verds per tot el centre. En aquests punts, a part de la recollida dels típics residus que es poden generar a l’escola, també es volia afegir la recollida de residus especials com piles i oli vegetal de cuina.  
  • Auditoria escola verda: amb l’objectiu d’analitzar el conjunt de l’ecosistema escolar, l’AFA volia encetar una comissió amb famílies, mestres i infants per liderar l’assemblea escola verda. Aquesta s’encarregarà de dur a terme una auditoria que analitzi el desenvolupament del centre pel que fa a la sostenibilitat.
  • Millora acústica: instal·lació de panells acústics al menjador per reduir la contaminació sonora i assolir un ambient més agradable, tranquil i saludable.  

 

Des d’Omplim volem felicitar a totes les entitats que van presentar els seus projectes per la feina feta i pel compromís d’aquestes amb les seves comunitats.